بدون نظر دسته‌بندی نشده

چاپ و تکثیر لوح های فشرده به روش های مختلفی انجام می شود که بنا به نوع سفارش مشتری و تیراژ درخواستی یکی از این روش ها انتخاب می شود.
به صورت کلی روش های چاپ لوح فشرده شامل سه روش می شود که می توان به روش های چاپ افست، چاپ سیلک و چاپ دیجیتال اشاره کرد. بطور کلی می توان گفت چاپ افست مناسب تیراژ های بالای ۵۰۰۰ عدد می باشد و در تیراژ های کم تر چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر خواهد بود. باید در نظر داشت که در صورت رعایت استاندار های چاپ دیجیتال و استفاده از دستگاه های استاندارد و مواد اولیه مرغوب، چاپ دیجیتال کیفیت به مراتب بالاتری از چاپ افست خواهد داشت. چاپ سیلک هم بیشتر در مواردی که چاپ تک رنگ بوده یا شامل چند رنگ محدود و تخت (سالید) باشد و کیفیت بالایی برای چاپ نیاز نباشد استفاده می شود.
در تکثیر لوح های فشرده هم از دو روش استمپر و تکثیر توسط دستگاه داپلیکیتور استفاده می شود. روش استمپر بسیار با کیفیت تر می باشد ولی به دلیل وجود هزینه های ثابت اولیه در این روش فقط در تیراژ های بالا مقرون به صرفه می باشد. ولی بالعکس در تکثیر لوح فشرده توسط دستگاه های داپلیکیتور محدودیتی در تعداد نخواهید داشت و قادر خواهید بود حتی یک عدد سی دی یا دی وی دی رایت کنید
در پست های بعدی همراه ما باشید تا هر کدام از این روش ها را مفصل تر برای شما توضیح دهیم.

برچسب ها